Mirlo Mirlo
Estas en » » Archivo de Relatos » May 2009 » Riera Font Vella (sant Hilari Sacalm)
Thursday 28 de May de 2009, 11:40:50
Riera font Vella (Sant Hilari Sacalm)
Tipo de Entrada: RELATO | 1 Comentarios | 2226 visitas

Una ruta circular pels voltants de la font vella, total 2 h 30'.

Al moment que dic a caminar, a casa a quasi tothom li agafant les excuses...els crios...JO PASO!!, total que m'enduc a la peque i anem a fer una solitaria.

Començó el camí al carrer Rectoria, pujo les escales que ens porten cap al Passeig del Cirerer, en direcció a la benzinera.

Abans d'arribar-hi agafo el camí de l'esquerra marcat com a ruta de la Font del Pic, el segueixó i al cap d'una estona agafo un sender a l'esquerra que em porta a la ctra. de la Font Vella, giro a l'esquerra i en uns metres agafo un camí asfaltat a l'esquerra, 3 pases i ja es converteix en una pista de terra que es fica dins del bosc.

El verd dels castanyers es intens i al mateix temps suau. Em trobo camps d'avets, dos pagesos...un tallant l'herba del voltant dels avets i l'altra arreglant l'hort...

Recordo que per aquí hi ha havia passat, ...el diposit d'aigua em fa memoria. Segueixó el camí fins que recordo haver-hi passat pero en direcció contraria a la que vaig.

En troba un revolt, giro a l'esquerra i el segueixó...veig que fa baixada i veig que m'en vaig de cap al Vilar rural, en l'ultim tros puc evitar-ho i seguir cap a la dreta un sender.

Bones vistes cap al Montseny (Les Agudes concretament), i al final...al costat d'un plante d'avets el camí s'acaba, bé...les herbes el deuen tapa, pero amb la petita a l'esquena ..i dormint, no m'hi fico.

Toca gira cua al punt d'inici.

No massa motivat pel camí a seguir (agafa la ctra.) veig abans d'atravessar-la un sender a l'esquerra...(bona vista tinc, m'invento camins on no hi son)..es pot seguir i així ho faig.
Fa força pendent, la petita dorm...sera questió de no desperta-la, algun tram m'he d'agafar alguna branca i posar-me a quatre grapes, al final surto al camí de dalt de tot.

Segueixó el camí més enlla del que m'he desviat abans i agafo un cap a l'esquerra, es nou per mi i m'agrada..pero diria que m'estic allunyant més del compte.

Segons els gps si agafo aquest de la dreta anire a l'alçada de la Font Vella, pero com que tinc temps..segueixó endavant, entre el bosc veig una casa...despres segons el mapa veig que era Els Clopers.

Al final, surto del bosc a la ctra. que va de Sant Hilari al Coll de Ravell just enfront de la Casa de Matamala, ara si que...no em queda més remei que seguir la ctra. fins al sender de la font d'en gurb cap a la font vella.

I així s'acaba la 'volta' d'avui...una matinal distreta.

Aquí podeur veure algunes imatges

Dades sortida

Punt d'inici: carrer font del pic (Sant Hilari Sacalm)